Δευτέρα, 29 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2019
Σχολές - Τμήματα   Εκπαιδευτικό Σύστημα
Να αναδειχθεί σε κριτήριο αξιολόγησης των ΑΕΙ και η πρόσβαση αναπήρων φοιτητών στις υποδομές τους ζητά η ΕΣΑΜΕΑ
 
Ρηξικέλευθη πρόταση από τη Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία σε επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας: Οδηγήστε τα ΑΕΙ να φτιάξουν υποδομές για αναπήρους μέσω της αξιολόγησης και πιστοποίησής τους

Κυρία Υπουργέ,

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) –που αποτελεί τον τριτοβάθμιο κοινωνικό και συνδικαλιστικό φορέα των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους στη χώρα, επίσημα αναγνωρισμένο Κοινωνικό Εταίρο της ελληνικής Πολιτείας σε ζητήματα αναπηρίας- με το παρόν έγγραφό της και με αφορμή το σχέδιο νόμου που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση με θέμα: «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις» σας αποστέλλει τις προτάσεις της, οι οποίες υποβλήθηκαν και ηλεκτρονικά στις 17.12.2019 στον διαδικτυακό τόπο www.opegov.gr.  

Λαμβάνοντας υπόψη:

•            την παρ. 2 του άρθρου 4 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με το οποίο «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις»,

•            την παρ. 6 του άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας»,

•            τον ν.4488/2017, ο οποίος αναφέρει στο άρθρο 68 «Νομοπαραγωγική διαδικασία, ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων και παραγωγή επίσημων στατιστικών για τα ΑμεΑ» τα εξής:

«1. Κατά το στάδιο της νομοπαραγωγικής διαδικασίας τα αρμόδια όργανα συνεκτιμούν τα δικαιώματα των ΑμεΑ, όπως αυτά περιγράφονται στη Σύμβαση και κατά τη διάρκεια της κατάρτισης σχεδίων νόμου, συνεργάζονται με το Συντονιστικό Μηχανισμό του άρθρου 69 και με το Κεντρικό Σημείο Αναφοράς του άρθρου 70 και τελούν σε διαβούλευση με αναγνωρισμένες αντιπροσωπευτικές οργανώσεις του αναπηρικού κινήματος, με άτομα και με ομάδες ατόμων που έχουν εύλογο ενδιαφέρον για τα δικαιώματα των ΑμεΑ [...]»

•            τη  Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, την οποία η χώρα μας μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλό της επικύρωσε με τον Ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), και ως εκ τούτου οφείλει να θέσει σε εφαρμογή σε εθνικό επίπεδο, μέσω της οποίας υπαγορεύονται τα εξής:

α) στην παρ.3 του άρθρου 4 «Γενικές Υποχρεώσεις», το εξής: «3. Κατά την ανάπτυξη και εφαρμογή της νομοθεσίας και των πολιτικών, για να εφαρμοστεί η παρούσα Σύμβαση και σε άλλες διαδικασίες λήψης αποφάσεων που αφορούν ζητήματα σχετικά με τα άτομα με αναπηρίες, τα Συμβαλλόμενα Κράτη θα συμβουλεύονται συνεχώς και θα εμπλέκουν ενεργά τα άτομα με αναπηρίες, συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών με αναπηρίες, μέσω των αντιπροσωπευτικών οργανώσεών τους»,

 η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει και αιτείται ανά άρθρο του παρόντος σχεδίου νόμου τις ακόλουθες τροποποιήσεις, συμπληρώσεις και προσθήκες: 

- Στο άρθρο 10 «Κριτήρια αξιολόγησης και πιστοποίησης» ζητάμε να προστεθεί στην παρ. 1 κατηγορία θ ως εξής: (βλ. έντονη γραμματοσειρά)

1. Στα γενικά́ κριτήρια πιστοποίησης των Α.Ε.Ι., των επιμέρους ακαδημαϊκών τους μονάδων και των προγραμμάτων σπουδών περιλαμβάνονται, ιδίως, τα εξής:
α) η ακαδημαϊκή́ φυσιογνωμία και ο προσανατολισμός του προγράμματος σπουδών,
β) ..

θ) η δυνατότητα πρόσβασης ατόμων με αναπηρία τόσο στις υποδομές όσο και τα εκπαιδευτικά προγράμματα και λοιπές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, υλικό, εξοπλισμό και υπηρεσίες (συμβατικές και ηλεκτρονικές).

- Στο άρθρο 27 «Μετακινήσεις στο πλαίσιο έργων/προγραμμάτων» ζητάμε στο τέλος της 1ης παραγράφου να προστεθεί νέα παράγραφος ως εξής: (βλ. έντονη γραμματοσειρά)

 1. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 65 του ν. 4485/2017 αντικαθίσταται ως εξής: «Οι μετακινήσεις των μελών της ομάδας εκτέλεσης του έργου στο εσωτερικό́ και το εξωτερικό́, ανεξάρτητα από́ τη συμβατική σχέση απασχόλησης, που είναι απαραίτητες για την εκτέλεση κάθε έργου, πραγματοποιούνται μέσα στα όρια του προϋπολογισμού που έχει εγκρίνει ο Ε.Λ.Κ.Ε..» Σε περίπτωση μετακίνησης ατόμου με αναπηρία, μέλους της ομάδας εκτέλεσης έργου, καθώς και του συνοδού αυτού -εφόσον απαιτείται συνοδός από τη φύση της αναπηρίας- καλύπτονται επίσης από τον προϋπολογισμό που εγκρίνει ο ΕΛΚΕ όλα τα επιπλέον έξοδα που ενδεχομένως προκαλεί η αναπηρία του ατόμου (π.χ. μετακίνηση με προσβάσιμο όχημα, ειδικό γεύμα κ.λπ.)


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1592 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια


Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Τρίτη, 22 Μαΐου 2012
Τελικές Οδηγίες για τα Μαθηματικά Γ.Π. και τη Βιολογία Γ.Π.
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4359 ημέρες
Τρίτη, 22 Μαΐου 2012
Τα SOS θέματα σε Βιολογία και Μαθηματικά Γενικής Παιδείας
Σχόλια (2)
Υποβλήθηκε πριν από 4359 ημέρες
Τρίτη, 22 Μαΐου 2012
Ποια επαγγέλματα φλερτάρουν με την κατάθλιψη;
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4359 ημέρες
Τρίτη, 22 Μαΐου 2012
Δείτε σε video τις απαντήσεις της Νεοελληνικής Γλώσσας Ημερήσια ΓΕΛ - ΕΠΑΛ Β
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4359 ημέρες
Δευτέρα, 21 Μαΐου 2012
Μετά τις εκλογές η εξέταση Αγγλικών και Αρμονίας
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4360 ημέρες
Σελίδα 6163 από 6203 (37213 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
6162
6163
6164
6165
6201
6202
6203
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης